Tuesday, February 15, 2011

Teknik Rahsia Untuk Memiliki 1 Dinar Emas Tanpa Membebankan


Stok MyeGoldDinar

Nampaknya semakin ramai orang diluar sana yang telah sedar bertapa pentingnya kita menyimpan kekayaan sebenar dalam bentuk emas. Emas ini kita boleh simpan sama ada dalam bentuk jongkong emas public gold dan juga dinar (public dinar) yang mana kedua - duanya boleh anda miliki dengan membelinya daripada Sahabat MyeGoldDinar.

MyeGoldDinar akan kongsikan dengan peminat/bakal pembeli DINAR bagaimana mudah kita nak miliki 1 dinar (4.25g, 916). Satu rahsia unggul yang banyak dari kite terlepas pandang , adalah perlunya kita buat PERANCANGAN atau PLANNING.

Apa jua yang kita nak buat (sebarang kerja)..bahkan mengurus kehidupan ini pun kita perlu merancang dengan teliti serta ada halatuju sebenar. Kita ada jua terlibat buat perancangan namun hanya pada masa - masa tertentu sahaja terutamanya bila kita nak kahwin , manakala sebahagian kehidupan kita, banyak yang kita tak buat perancangan. Oleh itu, banyak yang kita terlepas nak buat atau terlepas untuk kita miliki.

Satu daripada perancangan yang kita semua buat adalah PERANCANGAN KEWANGAN atau BAJET. Kita bukan nak jadi orang yang kedekut, namun jika kita buat perancangan kewangan yang rapi. Bukan sekadar emas 1 Dinar yang mampu kita miliki bahkan rumah teres bernilai lebih RM200,000.00 pun mampu kita miliki.

Untuk miliki 1 Dinar Emas tanpa membebankan perbelanjaan kita., kita perlu buat perancangan kewangan atau lebih kurang kita nak tahu ke mana duit pendapatan kita dibelanjakan.

Ambil sehelai kertas dan tulis dengan teliti kemana income kita belanjakan. Saya buat contoh macam ni. Katakan gaji saya adalah RM1500.00.

Lepas tolak belanja itu dan belanja ini, yang perlu saya guna pakai maka saya ada lebihan duit RM200.00.

Oleh itu cara mudah nak buat kita boleh beli emas dengan kaedah ini;

1: Katakan esok hari gaji. Kita dapat RM1500.00 tunai.

2: Semak harga 1 Dinar terkini pada web ini (harga semasa Public Dinar). Katakan RM580.00

3: Kita beli 1 Dinar ini dan anda akan dapat 1 Dinar emas (4.25g, 916) daripada rangkaian MyeGoldDinar.

4: Bawa 1 Dinar ini ke Ar Rahnu ( dicadangkan Ar Rahnu Agrobank) dan gadaikannya.

5: Ar Rahnu akan beri kita pinjaman dengan gadaian ini lebih kurang 60%-70% (biasanya tidak pernah gadai perolehi 60% shj) pada nilai emas yang dinilai pada Ar -Rahnu berkenaan. Katakan anda diberi pinjaman RM290.00 dengan upah simpan RM18.00 untuk 6 bulan.

6: Duit yang anda dapat tu boleh diguna untuk bayar keperluan lain anda.
7: Tiap-tiap bulan untuk selama 6 bulan anda hanya perlu bayar (RM290.00 + RM18.00)/6 = RM52.00 sebulan untuk selama 6 bulan anda perlu bayar kepada Ar Rahnu berkenaan . Inilah cara yang tidak membebankan untuk anda miliki 1 Dinar.

Fikir - fikirkan lah...dan bertindak SEGERA HARI INI JUA. Untuk dapat 1 Dinar boleh hubungi Sahabat MyeGoldDinar 019-6862197. Jangan kita hanya menjadi penonton keatas kemakmuran negara kita rebut peluang meraih kekayaan dan menyimpannya dalam bentuk yang nilainya semakin naik sudah pasti.....EMAS.

No comments:

KENAIKAN HARGA EMAS 1 TAHUN

one year gold price chart
1 Year Gold Price Chart

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"ALLAH JADIKAN DUA LOGAM YANG BERNILAI (EMAS DAN PERAK) SEBAGAI PENGUKUR KEPADA BARANGAN DAGANGAN. LOGAM INI SERINGKALI DIJADIKAN UKURAN KEKAYAAN SESEORANG. WALAUPUN ADAKALANYA BARANGAN DAGANGAN LAIN TURUT MENYIMPAN NILAI YANG TERSENDIRI, AKHIRNYA IA AKAN DIGUNAKAN UNTUK MENDAPATKAN EMAS DAN PERAK. BARANGAN DAGANGAN LAIN TERKESAN AKIBAT TURUN NAIK PASARAN, SEDANGKAN EMAS DAN PERAK TIDAK." - Ibnu Khaldun -

Total Pelayar Blog Ini

code goes here

Total Pageviews