Wednesday, April 6, 2011

Bagaimana Ar-Rahnu/Pajakan EMAS Boleh Membantu Anda ?

Caranya?
Beli emas (999 & 916), cagarkan di Ar-Rahnu, kemudian tunai yang anda dapat hasil cagaran itu tadi baru boleh anda belanjakan. Itulah teknik kita untuk menambah nilai kepada wang fiat yang tiada nilai tadi.
Maka saya sangat tidak setuju jika ada sesetengah individu yang mengatakan bahawa memajakkan emas adalah merugikan!! Sedangkan ianya adalah sandaran kepada wang tunai anda.
Contoh :
Seorang rakan saya mempunyai tunai sebanyak RM100k dan beliau ingin membuat pinjaman bank untuk membeli sebuah kereta baru yang berharga RM 70k.
Saya memberi pandangan kepada beliau, jika beliau membuat pinjaman tidak sihat untuk membeli sesuatu yang susut nilai bahkan akan menjadi liabiliti disebabkan kos2 sampingan termasuk maitanance, ianya adalah satu tindakan yang kurang bijak, sedangkan beliau mempunyai tunai yang banyak.
Justeru, saya menyarankan beliau agar menyandarkan belian sesuatu yang susut nilai kepada sesuatu yang meningkat nilainya, agar beliau tidak mengalami kerugian!!
Saya mencadangkan agar RM 100,000 tersebut dibelikan emas, pajakkan dan dapat RM 70,000 tunai dan bayar kereta tersebut secara tunai.
Ambil kira kenaikan purata tahunan emas sebanyak 25%, selepas 3 tahun kenaikan nilai emasnya adalah sebanyak 75%. Bermakna nilai emasnya ketika itu telah menjadi RM 175,000.00.
Pada ketika itu, beliau boleh menjual emasnya dan menebusnya dari Ar-Rahnu.
Perkiraan mudahnya ialah :
RM 175,000.00 (Hasil Jualan Emas) - RM 70,000.00 (Pinjaman Ar-Rahnu) = RM 105,000.00
RM 105,000.00 - RM 21,600.00 (Upah simpan 3 tahun) = RM 83,400.00 (Untung dlm tgn)
Nah, dalam hanya 3 tahun, beliau telah mendapat semula RM 83,400.00.
RM 100,000.00 (Modal asal ) - RM 83,400.00 (Untung dlm tgn) = RM 16,600.00
Ini bermakna beliau telah membeli sebuah kereta yang berharga RM 70,000.00 dengan hanya membayar RM 16,600.00!!
Dan upah simpan yang beliau bayar hanyalah kira2 RM 600.00 sebulan, sedangkan jika beliau membuat pinjaman bank sebanyak RM 70,000.00 untuk membeli kereta, sudah pasti bayarannya mencecah hampir RM 1,000.00 selama 9 tahun!!
Anda nampak betapa mudahnya jika kita tahu bagaimana untuk memanipulasikan kewangan melalui pelaburan emas kan? justeru jangan bazirkan setiap sen wang anda.
Sentiasa sandarkan dengan emas, emas dan emas!!!
Jadi jangan takut untuk membeli emas, tak perlu tunggu harga turun, jika anda beli ketika harga tinggi, lebih tinggi tunai yang anda akan perolehi hasil pajakan Ar-Rahnu!!
Konsep pelaburan emas ini sangat subjektif dan mudah untuk dimanipulasikan, yang penting anda tahu cara pengurusannya.
http://raziemas4u.blogspot.com/
JIKA ANDA INGIN MENGETAHUI SELANJUTNYA HUBUNGI DI TALIAN/SMS NO. 019-6862197 ATAU EMAILKAN MAKLUMAT ANDA DI mustadzajmg@gmail.com

1 comment:

Anonymous said...

E-mel kepada pemilik

Kami kini menawarkan pinjaman kepada pihak-pihak yang berminat pada kelajuan yang munasabah dengan bantuan dan sokongan dari Bank-Bank kami.

Kami menawarkan pinjaman bercagar kepada individu dan perniagaan dengan kadar faedah rendah, kami juga menawarkan pinjaman jangka panjang dan jangka pendek. Syarikat kami berdaftar dengan penemuan banyak kelas pertama kewangan pinjaman bagi pelanggan-pelanggan kami dalam bidang penyediaan perkhidmatan dan modal kepada individu dan perniagaan.

Anda boleh memohon pinjaman dengan cepat di sini dan ianya diterima dengan mudah.Mungkin anda memerlukan kad kredit, penyatuan hutang, rumah peningkatan, pembelian kereta baru atau terpakai, rumah baru, objektif pelaburan/perniagaan atau pun cuti.Kita boleh upgrade ke? Euro 50 juta untuk membiayai projek-projek yang pelbagai.

Skim pinjaman kami > tagged "pinjaman di bawah dua minggu", setiap pelanggan, kedua-dua tempatan dan antarabangsa, adalah jaminan untuk mendapatkan pinjaman dari Syarikat ini

Pihak yang berminat perlu Sila berikan kami dengan maklumat berikut:

Nama:
Negara:
Alamat/hubungi
Nombor telefon:
Pekerjaan:
Jumlah pinjaman:
Tempoh pinjaman:
Pendapatan bulanan:
Umur

Ketelusan adalah yang menyebabkan kita dalam pertandingan ini. Sila hantarkan permohonan pinjaman anda menggunakan loanfirmorg2014@yahoo.com ini untuk maklumat lanjut mengenai program pinjaman kami.

Menganggap

KENAIKAN HARGA EMAS 1 TAHUN

one year gold price chart
1 Year Gold Price Chart

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"ALLAH JADIKAN DUA LOGAM YANG BERNILAI (EMAS DAN PERAK) SEBAGAI PENGUKUR KEPADA BARANGAN DAGANGAN. LOGAM INI SERINGKALI DIJADIKAN UKURAN KEKAYAAN SESEORANG. WALAUPUN ADAKALANYA BARANGAN DAGANGAN LAIN TURUT MENYIMPAN NILAI YANG TERSENDIRI, AKHIRNYA IA AKAN DIGUNAKAN UNTUK MENDAPATKAN EMAS DAN PERAK. BARANGAN DAGANGAN LAIN TERKESAN AKIBAT TURUN NAIK PASARAN, SEDANGKAN EMAS DAN PERAK TIDAK." - Ibnu Khaldun -

Total Pelayar Blog Ini

code goes here

Total Pageviews