Monday, December 20, 2010

Gold & Silver Akan Meneruskan Pendakian Ekoran Krisis Di Eropah Semakin Kritikal


Tidak Rugi Melaburkan Emas Fizikal Public Gold/Dinar


Kejatuhan Dolar USD Tahun 2010

Lawan Arus USD (Biru) vs EMAS (Kuning)


Perhatikan pada screenshot yang pertama di atas, terdapat perkataan "Fiscal Crisis". Apa kah yang dimaksudkan dengan "Fiscal Crisis"?

Ianya adalah polisi kerajaan Amerika yang dikenali sebagai "Fiscal Policy", iaitu mereka boleh mencetak Wang Tunai dengan sesuka hati tanpa menyandarkannya dengan Wang (Emas). Kita menggelarnya sebagai Inflasi atau kejatuhan nilai Matawang dan mereka memanggilnya Polisi Fiskal.

Ironinya, kedua2nya adalah apa yang dikenali sebagai Wang Fiat!!

Aktiviti seperti ini akan mendesak rakyat membeli Emas dan Perak bagi tujuan melindungi nilai kekayaan mereka sekaligus membuatkan permintaan keatas kedua2 komoditi ini menjadi semakin tinggi dan sudah tentu harganya juga akan melambung tinggi!!
http://www.pelaburjutawan.com/

No comments:

KENAIKAN HARGA EMAS 1 TAHUN

one year gold price chart
1 Year Gold Price Chart

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"ALLAH JADIKAN DUA LOGAM YANG BERNILAI (EMAS DAN PERAK) SEBAGAI PENGUKUR KEPADA BARANGAN DAGANGAN. LOGAM INI SERINGKALI DIJADIKAN UKURAN KEKAYAAN SESEORANG. WALAUPUN ADAKALANYA BARANGAN DAGANGAN LAIN TURUT MENYIMPAN NILAI YANG TERSENDIRI, AKHIRNYA IA AKAN DIGUNAKAN UNTUK MENDAPATKAN EMAS DAN PERAK. BARANGAN DAGANGAN LAIN TERKESAN AKIBAT TURUN NAIK PASARAN, SEDANGKAN EMAS DAN PERAK TIDAK." - Ibnu Khaldun -

Total Pelayar Blog Ini

code goes here

Total Pageviews