Wednesday, January 12, 2011

Rahsia Emas Public Gold Di Berita TV1

Graf kenaikan peratus EMAS setahun dan 5 tahun

1 Dinar 4.25g dgn ketulenan 916 (Public Dinar)


Rancangan TV1 RTM mengenai Public Gold

Kenapa tak percaya ke? Rugi ke beli EMAS? Sememangnya EMAS memiliki nilai yang paling stabil dan tidak mengalami penyusutan ketara berbanding wang kertas USD, RM dll. EMAS sememangnya mahal dan tiada siapa yang berkata EMAS itu murah. Perpatah kata masa itu EMAS, pisang EMAS dibawa belayar, hujan EMAS dinegeri orang dan macam-macam lagi penggunaan perkataan EMAS. Betulah kata orang tua-tua dulu kata EMAS takkan rugi.

Bukan itu saja, Rasulullah SAW sendiri bersabda " Akan tiba satu zaman di mana tiada apa yang tinggal dan boleh digunakan oleh umat manusia maka simpanlah DINAR (EMAS) dan DIRHAM (PERAK) [musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal]. Jadi, sudah tentu jaminan bahawa EMAS adalah pelindungan kewangan sebenar dan pelaburan yang tepat lagi munasabah. Sejak zaman dahulu lagi pengunaan matawang emas atau dinar atau dirham digunakan untuk urusan niaga. Tiada sejarah islam membuktikan kadar INFLASI pada ketika itu adalah sangat tinggi berbanding hari ini. Sebagai contoh mudah, perbandingan harga nasi lemak dulu dan harga nasi lemak kini. Sudah pastinya mahal. Itulah INFLASI. Gaji orang dulu mampu memiliki sebidang tanah tapi gaji hari ini pasti belum tentu dapat beli sebidang tanah. Menurut sumber kajian berkenaan gaji penduduk di Malaysia bahawa gaji RM3000.00 dikawasan bandar adalah bertaraf miskin. Itu juga dipanggil INFLASI. Maka, persoalan yang timbul dimana kehebatan nilai RM yang dipakai selama ini oleh kita semua. Fikir-fikirlah...

Sebaliknya pemilik dan pembeli atau pelabur EMAS tidak akan mengalami INFLASI. Kalau zaman Rasulullah SAW 1 dinar bersamaan harga seekor kambing, tapi hari ini 1 dinar bersamaan RM649 (harga 13/1/2011) masih sama dgn harga seekor kambing hari ini. Jadi, tidak wujud situasi INFLASI disini atau dikenali ZERO INFLASI. Setiap tahun negara kita akan mengalami kadar inflasi 3%-4%. Jadi, jangan lupa istilah inflasi ini. Sebab itulah, saban hari kita kata nilai gaji hari ini tak cukup-cukup kerana perompak-perompak (spekulasi) diluar sana yang mengintai untuk merompak nilai wang kita tanpa disedari.

Tidak ada negeri didalam DUNIA ini boleh mengawal harga EMAS. Kerana EMAS adalah harga komoditi mengikut piawaian antarabangsa. Faktor permintaan dan penawaran menjadikan harga EMAS sentiasa dalam keadaan paling stabil. EMAS adalah sangat sesuai dijadikan aset kekayaan sebenar dan tidak luput walaupun berubah zaman asalkan ketulenan dan berat mengikut standard EMAS sebenar. Kenaikan peratus EMAS bagi 1 tahun utk tahun 2010 ialah 29.66% atau 30%.

Digalakkan kepada yang tidak pernah membeli emas (bukan perhiasan) maka dicadangkan berjinak-jinak terlebih dahulu dengan membeli setiap bulan 1 dinar (4.25g, 916). Dan apabila cukup setahun anda boleh buat penilaian harga emas awal tahun hingga akhir tahun. Kemudian anda boleh membuat keputusan menjualkan kesemua EMAS tersebut atau PAJAKKAN @ AR-RAHNU EMAS berkenaan untuk mendapat keuntungan yang berlipatganda, insyallah pasti berjaya.

JIKA ANDA BERMINAT UNTUK MEMBELI EMAS + DINAR UNTUK PELABURAN ATAU NAK JADI TOKEY EMAS. SILA HUBUNGI RANGKAIAN MyeGoldDinar 019-6862197 (Alor Setar, Seremban), 0139879191 (Kota Bharu, Kota Kinabalu), 0123313785 / 0126179602 (Shah Alam, Damansara, KL).

No comments:

KENAIKAN HARGA EMAS 1 TAHUN

one year gold price chart
1 Year Gold Price Chart

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"ALLAH JADIKAN DUA LOGAM YANG BERNILAI (EMAS DAN PERAK) SEBAGAI PENGUKUR KEPADA BARANGAN DAGANGAN. LOGAM INI SERINGKALI DIJADIKAN UKURAN KEKAYAAN SESEORANG. WALAUPUN ADAKALANYA BARANGAN DAGANGAN LAIN TURUT MENYIMPAN NILAI YANG TERSENDIRI, AKHIRNYA IA AKAN DIGUNAKAN UNTUK MENDAPATKAN EMAS DAN PERAK. BARANGAN DAGANGAN LAIN TERKESAN AKIBAT TURUN NAIK PASARAN, SEDANGKAN EMAS DAN PERAK TIDAK." - Ibnu Khaldun -

Total Pelayar Blog Ini

code goes here

Total Pageviews